bine ati venit la noi!

Voluntariatul inseamna, pentru mine, a face treaba functionarilor publici, cu drag!
am plecat de la uzina cu greata functionarului si am zis sa ma curat un an in Germania.. am plecat cu bagajul de stereotipuri despre romani (le stim cu totii), hotarata sa le desfiintez pe toate cu purtarea mea exemplara, si am dat aici peste o problema mult mai grava: aici nimeni nu cunoaste nici macar stereotipuri! m-am lovit de intrebarile pe care le-am mentionat deja... si brusc, mi se ofera ocazia sa promovez Romania... si mi se pare din ce in ce mai provocator. o sa contactez autoritile!

aflu ca exista Consulatul Onorific al Romaniei la Stuttgart. Le scriu un e-mail, sa vad daca imi pot da niste brosuri despre Romania, mail la care nu mi se raspunde. Profit de programul cu publicul si le fac o vizita.

Sediul este intr-o cladire pustie. La receptie ma saluta o fatuca putin disperata ca trebuie sa vorbeasca engleza. Suna biroul consulatului. De la celalat capat mi se pun intrebarile standard, prin fatuca: ce vreau? am programare? care e nationalitatea mea? mi se spune sa astept.

Si astept, gandindu-ma cu bucurie ca o sa intalnesc romani, ca o sa povestesc despre ce fac eu aici, ca o sa primesc o cana cu apa si ca o sa primesc tot sprijinul de care am nevoie sa fac treaba blondei, cu drag!

se coboara o tanti, anuntata fiind de niste tocuri ascutite (apreciez efortul de deplasare). ma masoara vizibil si da mana cu mine. ii spun cum ma cheama. ea nu. macar imi vorbeste in romana. ma simt ca acasa. dar nu ca acasa la mama... ca acasa, la coada la ghiseul primariei, in fata unei frustrate sexual care nu intelege cum de publicul nu cunoaste procedurile interne si o face sa piarda atata timp cu prostii, cand de azidimineata nu a mai apucat sa intoarca o carte la solitaire.

mi se spune ca ei nu au materiale, ca n-au unde sa le puna. sa contactez ministerele. sau ambasada din Berlin. sa ma dau singura cu capul de pereti, ca ei nu sunt functionari romani, deci n-au cum sa ma ajute. nu stiu cum se face, dar functionarul vorbitor de romana va ramane functionar roman, indiferent de cine ii plateste salariul!

mi-a trecut dorul de casa! macar am facut ceva bun pe ziua de azi. astept, cu interes, raspunsul primariei din Sibiu. pana acum, mi-au spus ca m-au bagat in analele arhivate cu nr. 102589 / 18.03.2009

0 zi si tu ceva!:

gadget de MP

    Follow memyselfandcris on Twitter